نماز گزاران مدرسه القرآن شهرضا سال 1394

http://s3.picofile.com/file/8191773742/IMAG0342.jpg

نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند.
نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان؛ فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال « نماز » . یعنی کمال جویی است . اگرچه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نمازجماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گیرد.

بنابراین ایجاد اصلاحات بنیادی به منظور تغییر در جوانان  نسبت به مناسک جاری به ویژه نماز جماعت می تواند زمینه ساز تحولات اساسی در شخصیت دانش آموزان شود و نه تنها نگرش آنها را نسبت به صورت ظاهری عبادات بهبود بخشد . بلکه در جهت گیری اصولی به سوی ارزشهای انسانی آنها را هدایت نماید. بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی کاهش یافته و تهاجم فرهنگی بیگانه به نسل نو چندان کاری از پیش نخواهد برد و در زمینه فکری و اخلاقی از انحراف مصون خواهند ماند .
همه ی کودکان و نوجوانان ، محتاج هدایتند و به یک برنامه ی صحیح زندگی نیاز دارند . این نیاز برآورده نمی شود ، مگر با پرورش حس مذهبی ، احیاء فطرت و فراهم نمودن زمینه های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی آنها که نماز کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان است.

بدون تردید ،همه ی جوانان و نوجوانان، بالفطره استعداد پذیرش و انجام تکالیف مذهبی را دارند اما آنچه بسیار  مهم است ، چگونگی روش ها و ارائۀ شیوه های جذب آنها به سوی تکالیف مذهبی است

مدرسه القرآن شهرستان شهرضا با مدیریت جناب آقای گلزاری و همکارانشان   فضایی برای  کودکان به وجود آورده اندکه آنان در سه نوبت در این محل که هم مدرسه و هم مرکز یادگیری علوم قرآنی می باشد گرد هم  می آیند  با شور وشوق نماز جماعت را برگزار می کنند هر شب بعد از نماز نونهالان کام خود را با غذای نذر تبرک می نمایندجالب است بدانید دانش اموزان بعد اتمام دوره تحصیلی در این  مدرسه رشته الفت و  علاقمندی خود را از این مجموعه  قطع نمی کنند وجود وسایل بازی ،اخلا ق خوب مسئولین این مرکز بر شوق حضور آنان افزوده است اعزام اردو از خاطرات فراموش نشدنی در این مکان مقدس می باشددیگر فقط پیرمردان نیستند که صفوف اول نماز می ایستند  کودکان اجازه حضور درصف اول نماز  را دارند  و اینجا کودکان هستند که دعای  را می خوانند اگر در مسجد بازی کردند دیگر کسی مزاحم آنان نخواهد بود مجموعه امنی برای دانش آموزان واولیائ آنان می باشد در طول سال چندین بار روضه امام حسین (ع)برگزار و در ایام عزا ،هیات کودکان دایر نموده وازاین محل به آن محل می روندتعدادی ازاولیائ هم فرزندان خود را دراین مجالس همراهی می کنند


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.